Veelgestelde vragen


OFFERTE AANVRAAG

Hoe kan ik een offerte aanvragen?

Wanneer je minimaal de volgende gegevens toestuurt: naam, telefoonnummer, wensen, aantal personen en budget indicatie dan wordt er een eerste offerte voor je gemaakt. Aan de hand van deze offerte kunnen wij dan verder werken, totdat uiteindelijk je droomreis ontstaat.


RESERVERING

Hoe kan ik een reis reserveren?

Na goedkeuring van de offerte die je hebt gekregen krijg je een reserveringsformulier toegestuurd of je stuurt Gewoonweg Reizen / De Reisconsulent de gevraagde gegevens door per e-mail. Nadat alles is ontvangen wordt de reis ingeboekt.

Welke gegevens moet ik doorgeven wanneer ik een reis reserveer?

De volgende gegevens zijn minimaal nodig: naam, voornamen, adres, telefoonnummer, noodnummer en eventuele bijzonderheden. In een aantal gevallen zijn tevens de paspoortgegevens noodzakelijk.

Wanneer is mijn reservering definitief?

De reservering is definitief zodra het reserveringsformulier is teruggestuurd of de gevraagde gegevens zijn ontvangen.

Kan ik na het reserveren nog activiteiten toevoegen?

In de meeste gevallen is dit mogelijk, zeker wanneer het gaat om "losse excursies" of autohuur.


BETALING

Wanneer dien ik te betalen?

Zodra het reserveringsformulier retour is ontvangen of alle gegevens zijn toegestuurd wordt alles voor je gereserveerd. Op dat moment ontvang je een factuur met daarop het (aan) te betalen bedrag. Dit bedrag dient binnen 5 werkdagen te worden overgemaakt op de bankrekening van Gewoonweg Reizen / De Reisconsulent. Bij boeking van vliegtickets dient het totale bedrag van de tickets per omgaande te worden betaald.

Hoe kan ik betalen?

Het (aan) te betalen bedrag dient te worden overgemaakt op bankrekeningnummer NL59RABO0160818494 t.n.v. Gewoonweg Reizen / De Reisconsulent.

Welk bedrag dien ik te betalen?

Het (aan) te betalen bedrag wordt vermeld op de factuur.

Wat gebeurt er als ik niet betaal?

Wanneer het (aan) te betalen bedrag niet binnen de gestelde termijn op de bankrekening van Gewoonweg Reizen / De Reisconsulent is bijgeschreven dan ontvang je een herinnering. Wanneer je dan nog niet betaalt dan wordt de reis geannuleerd en worden de annuleringskosten bij je in rekening gebracht.


ANNULERING

Kan ik een reis annuleren?

Ja, je kunt een reis annuleren. De gemaakte annuleringskosten worden bij je in rekening gebracht, zie tevens de Algemene voorwaarden.